apo laee nih...!

apo laee nih...!

20110329

Kebakaran

Salam 1 Malaysia dan Assalamualaikum.... Baghu2 ni ado la satu kejadian yg amat mendukokan tolah bolaku kek kgbr ni.... Kito sumo ghaso amat simpati kek uwan Meri.... apo tak eh ghumah kosayangan eh abih ghontong.... Pasukan bomba lak dapek datang lopeh 15 minit.... ghumah pun tak sampai 10 minit dh nak abih... tp tak leh la salahkan bomba do sobab eh jaghak eh yg jauh... itu pun tah macam mano bosit eh....

Apo yg ghaso kagum eh.... Dato' Kamil donga yo ado musibah bodosup datang eh pado hal dio ado mesyuarat tu..... teghimokasih yo la Dato' ateh kopoghihatinan Dato'. Bukan takat tu yo do sumbangan totap Dato' kluakan untuk mologokan sikit poghasaan uwan Meri yang tingga soholai sopinggang, mano tak eh dh la paneh maso tu angin lak umang ai buleh tahan yo koncang eh ghisau yo kok poie lak deh kek ghumah sobolah.... Tp alhamdulillah kok dh duduk kek kampung ni kan somangat bokojosamo tu kuek boto te kau....

20110328

Banjir La Pulak....

Assalamualaikum.....
Kgbr nak sambung balik aktiviti yang JKKK baghu ni buek lopeh ambik tampuk kopimpinan. Tapi sobolum tu ado laie dugaan yang tuhan boghi untuk monguji kopimpinan JKKK yang baghu ni iaitu banjir.... cubo kito tengok gambar ni dulu baghu la kgbr buleh buek coghito.
Apo yang kosian eh Pusat Latihan la... tah boghapo kali nak kona tukar kapet eh sampai naik muak nak momboghosihkan, nak buek macam mano kan bukan kuaso kito saba yo la...
Coghito pasal banjir ni ingatkan kok dah ghodo deh bilo kito donga Sogamat ngan Gomeh dah banjir....tapi kuaso tuhankan sampai bulan ni pun masih laie ujan....ado komungkinan golambang yang ko 2 pulak tak... jadi mano-mano yang duduk kek kawasan yang ghondah tu jago-jagolah. Kito ni rakyat Malaysia boghuntong, mano tak eh kerajaan kito aghi ni donga yo ado boncano copek boto botindak, macam-macam bantuan yang ado untuk mangso. Apo laie yang kito ondak, tak yo baik laie kerajaan. Tapi yo la sikap manusio ni tak ponah yang nak bosyukor dan botoghimokasih do...

20110315

Kg Bukit Rokan Berpena Baru

Assalamualaaikum.....
Terlalu lamo bona borehat sampai tak ado ceghito...... tapi alhamdulillah kgbr akan diaktifkan semulo dengan paparan pokombangan yang tolah bolaku di Kg Bukit Rokan bomulo dari bulan Januari yang lalu. Mulo dari bulan Julai 2010 JKKK Kg Bukit Rokan tolah mongalami poralihan kuaso. Ketuo Kampung eh pun baghu dan bomulolah agenda yang baghu untuk membangunkan laie Kg Bukit Rokan. Molihat pado sonaghai ajk JKKK yang baghu ni yang mano sepaghuh dari ajknyo adalah dari generasi yang ko 2, ghaso eh tak do masalah untuk JKKK Kg Bukit Rokan toguih molangkah kohadapan momajukan kampung.
Tahun 2010 tak poie macam tu yo.... Pado 14 November 2010 Kg Bukit Rokan tolah dikojutkan dongan boncano angin puting boliung yang moghusakkan lobih kughang 16 buah ghumah...habih atap eh toghobang, sodih ado, simpati pun ado.... mujurlah tak ado mangso yang cedogho. Alhamdulillah atas ghaso poghihatin pomimpin atasan bantuan segera dihulurkan. Teghimokasih pado sumo bantuan yang tolah diboghikan oleh pomimpin-pomimpin atasan soporti Dato MB, Dato Shaziman, Dato Mohd Kamil, Dato Zainab, JKM dan semuo yang tolibat tomasuk la Tok Kotuo Yang baghu ni Haji Ismail bin Jasit kok nak disobutkan kaghang sampai besok pun tak abih...
Bomulo bulan Januari Pusat Jalur Lebar (CBC), Pemudo UMNO dan ado tompieh eh sikit JKKK Kg Bukit Rokan tolah mongadokan Kursus Pra Perkahwinan pado 15 Januari 2011 botompek kek Pusat Latihan Polis Bantuan (FSS). Program ni buleh dikatokan borjayo momandangkan ini kali potamo diadokan kek sini dan tolah monaghik minat soghamai 130 oghang golongan belia. Ini bukanlah yang terakhir dan macam yang Ketuo Pomudo cakap bahawa program ni akan diteruskan untuk sessi yang seterusnya. Nampak ghayo eh bulan Jun dongan akhir tahun ni banyak la jomputan.