apo laee nih...!

apo laee nih...!

20110329

Kebakaran

Salam 1 Malaysia dan Assalamualaikum.... Baghu2 ni ado la satu kejadian yg amat mendukokan tolah bolaku kek kgbr ni.... Kito sumo ghaso amat simpati kek uwan Meri.... apo tak eh ghumah kosayangan eh abih ghontong.... Pasukan bomba lak dapek datang lopeh 15 minit.... ghumah pun tak sampai 10 minit dh nak abih... tp tak leh la salahkan bomba do sobab eh jaghak eh yg jauh... itu pun tah macam mano bosit eh....

Apo yg ghaso kagum eh.... Dato' Kamil donga yo ado musibah bodosup datang eh pado hal dio ado mesyuarat tu..... teghimokasih yo la Dato' ateh kopoghihatinan Dato'. Bukan takat tu yo do sumbangan totap Dato' kluakan untuk mologokan sikit poghasaan uwan Meri yang tingga soholai sopinggang, mano tak eh dh la paneh maso tu angin lak umang ai buleh tahan yo koncang eh ghisau yo kok poie lak deh kek ghumah sobolah.... Tp alhamdulillah kok dh duduk kek kampung ni kan somangat bokojosamo tu kuek boto te kau....

20110328

Banjir La Pulak....

Assalamualaikum.....
Kgbr nak sambung balik aktiviti yang JKKK baghu ni buek lopeh ambik tampuk kopimpinan. Tapi sobolum tu ado laie dugaan yang tuhan boghi untuk monguji kopimpinan JKKK yang baghu ni iaitu banjir.... cubo kito tengok gambar ni dulu baghu la kgbr buleh buek coghito.
Apo yang kosian eh Pusat Latihan la... tah boghapo kali nak kona tukar kapet eh sampai naik muak nak momboghosihkan, nak buek macam mano kan bukan kuaso kito saba yo la...
Coghito pasal banjir ni ingatkan kok dah ghodo deh bilo kito donga Sogamat ngan Gomeh dah banjir....tapi kuaso tuhankan sampai bulan ni pun masih laie ujan....ado komungkinan golambang yang ko 2 pulak tak... jadi mano-mano yang duduk kek kawasan yang ghondah tu jago-jagolah. Kito ni rakyat Malaysia boghuntong, mano tak eh kerajaan kito aghi ni donga yo ado boncano copek boto botindak, macam-macam bantuan yang ado untuk mangso. Apo laie yang kito ondak, tak yo baik laie kerajaan. Tapi yo la sikap manusio ni tak ponah yang nak bosyukor dan botoghimokasih do...

20110315

Kg Bukit Rokan Berpena Baru

Assalamualaaikum.....
Terlalu lamo bona borehat sampai tak ado ceghito...... tapi alhamdulillah kgbr akan diaktifkan semulo dengan paparan pokombangan yang tolah bolaku di Kg Bukit Rokan bomulo dari bulan Januari yang lalu. Mulo dari bulan Julai 2010 JKKK Kg Bukit Rokan tolah mongalami poralihan kuaso. Ketuo Kampung eh pun baghu dan bomulolah agenda yang baghu untuk membangunkan laie Kg Bukit Rokan. Molihat pado sonaghai ajk JKKK yang baghu ni yang mano sepaghuh dari ajknyo adalah dari generasi yang ko 2, ghaso eh tak do masalah untuk JKKK Kg Bukit Rokan toguih molangkah kohadapan momajukan kampung.
Tahun 2010 tak poie macam tu yo.... Pado 14 November 2010 Kg Bukit Rokan tolah dikojutkan dongan boncano angin puting boliung yang moghusakkan lobih kughang 16 buah ghumah...habih atap eh toghobang, sodih ado, simpati pun ado.... mujurlah tak ado mangso yang cedogho. Alhamdulillah atas ghaso poghihatin pomimpin atasan bantuan segera dihulurkan. Teghimokasih pado sumo bantuan yang tolah diboghikan oleh pomimpin-pomimpin atasan soporti Dato MB, Dato Shaziman, Dato Mohd Kamil, Dato Zainab, JKM dan semuo yang tolibat tomasuk la Tok Kotuo Yang baghu ni Haji Ismail bin Jasit kok nak disobutkan kaghang sampai besok pun tak abih...
Bomulo bulan Januari Pusat Jalur Lebar (CBC), Pemudo UMNO dan ado tompieh eh sikit JKKK Kg Bukit Rokan tolah mongadokan Kursus Pra Perkahwinan pado 15 Januari 2011 botompek kek Pusat Latihan Polis Bantuan (FSS). Program ni buleh dikatokan borjayo momandangkan ini kali potamo diadokan kek sini dan tolah monaghik minat soghamai 130 oghang golongan belia. Ini bukanlah yang terakhir dan macam yang Ketuo Pomudo cakap bahawa program ni akan diteruskan untuk sessi yang seterusnya. Nampak ghayo eh bulan Jun dongan akhir tahun ni banyak la jomputan.

20101024

MASO BOJIMAT DAN MASO MONGAWAN.

Salam 2all,

nie ha kgbr nak posan sikit
pado diri sondiri
sumuo rakyat KgBR
dan rakyat disekitarnya....

Musim hujan dah bermulo nampak ee...
maso sesuai untuk mengawan la..tu.

mako punco mato poncarian pun teghoncat la gamak ee...
bilo hujan pokok gotah pun kuyup
tak dapek nak motong do..
sapo yang motong kiro pan..de la tu..

ha...maso nie lah kito kono
mengorek tabung
sobab tu la...maso bulih motong
keluar hasil, hargo tinggi..
kono boringat.

kato imam zul
pandai2lah bojimat
hujan nie bolun tontu bhoghonti ee...

kee teh!

20101017

z z z z z z z z z zzzzzzz zz z z zZ Z Z Z Z Z Z Z Z Z . . . . .....

20100827

I'TIKAF PERDANA


Salam2all,
Program Imarah Ramadhan
anjuran pelbagai badan Islam.
akan berlansung selama 3 hari 2 malam
di KgBR.

Seramai 24 penuntut Sekolah Tahfiz Agama Asahan
bersama tenaga pengajar akan berkampung di Masjid KgBR.

Pelbagai aktiviti keagamaan akan dilakukan
antaranya Qiamulail dan Katam Alquran.

Posan Imam Zul,
Semua penduduk islam KgBR
dijemput hadir bersama.
jangan tidak2 laee....
ke teh!

20100810

Salam2all,

KgBR mengucapkan Selamat Berpuasa....
1 Ramadhan 1431
sama2 kita menambah amalan
moga mendapat keberkatan di dunia dan akhirat.
Amin...

20100711

MUSIM BOSAN BERBLOG...
NAK REHATKAN MINDA,
TAK TAU SAMPAI BILA.

20100601

Salam 2all,

Ni nak bagi tau
UMNO Cawangan Kg Bukit Rokan
akan mengadakan Mesyuarat Agung Cawangan
pada tarikh :

03 Jun 2010
bersamaan hari Khamis
pada jam 2.30 petang.

Ahli2 dan orang ramai dijemput hadir.

20100523

salam 2all,

Untuk pengetahuan semua penduduk KgBR
pengurusan JKKK sekarang ini dibawah seliaan
ADUN Gemencheh
YB Datuk Mohd Kamil Bin Abd Aziz

ini adalah untuk sementara sahaja
sehingga KgBR mendapat Tok Ketua yang baru.
segala permasalahan atau isu bolehlah disyorkan
kepada YB Datuk.

KgBR pada peringkat awalnya telah pun mendapat
tok ketua yang baru setelah undian secara tertutup antara
ajk JKKK, ajk UMNO dan badan NGO.

tetapi,
malangnya, tok ketua yang terpilih menolak
dengan alasan belum bersedia untuk tugasan berat tersebut.

* kgbr pada mulanya amat terkilan dengan situasi tersebut
tetapi setelah sekian lama, mungkin belum sampai masa untuk beliau,
dan kgbr akur.
namun kgbr amat berharap beliau berubah fikiran, kerana beliaulah satu2nya yang
ada buat masa kini yang kgbr fikirkan teramat layak untuk memegang jawatan tersebut.
Moga Allah membuka hatinya. Amin...

20100517


Salam 2all,

kgbr buek maso ni...
tongah becuti bersamo keluargo tercinto

Kali ni, kgbr poie becuti kek nogori Pahang Darulmakmur.
sekarang ni tongah melepak kek
swiss garden resort & spa
bertaraf ompek bintang

memang sesuai tompek nie
sunyi, aman dan damai..
teraso tonang yoo...kepalo otak
lupo segalo masalah yang ado
lupo dongan boban kgbr pikul
kek KgBR nun...



 
*nantilah bilo semuo gambar dah siap
kgbr akan tunjukan.

20100516

HARAPAN BARU

Salam 2all,

Baru2 nie, Kg Bukit Rokan
mendapat perhatian satu Malaya
kerana dilanda masalah kepimpinan

Pengerusi JKKK atau Ketua Kampung
telah ditahan dan diambil keterangan polis
kerana masalah keperibadian.

Kgbr bukan nak ulas tentang perkara itu
biarlah pihak berkuasa yang menentukan.
perkara yang lepas biarlah berlalu
tetapi hidup mesti diteruskan
harapan dan kepimpinan baru
adalah kemestian.

Untuk pengetahuan semua
kgbr telah diarahkan untuk membuat
bancian secara rambang
diserata dan pelusuk KgBR.
tua dan muda
emak dan abah
adik dan kakak
melayu, cina, india
pelbagai idelogi parti

kering tekak kgbr
membebel dengan pelbagai pertanyaan
bagi mencari maklumat dalam bancian.
Untuk mencari calon Ketua Kampung yang baru.

kgbr diberi 3 nama calon yang paling sesuai
SATU,
DUA,
TIGA.

Sejak daripada saat itu, melilau kgbr membawa mulut
memperkenalkan SATU, DUA dan TIGA
kepada rakyat KgBR di dalam dan yang berada di luar negara.
satu tugas yang diamanahkan tampa gaji
namun kgbr dengan rela dan sangat seronok dengan tugas ini.
Tq Boss!

Inilah keputusan yang kgbr dapat selepas selesai
bancian secara rambang.

SATU.(68%)
Berumur 65 tahun
bagus dalam agamanya
kuat, sihat dan bertenaga
baik dan peramah orangnya
disukai ramai orang dan banyak pihak
rata2 dari golongan veteran.
mempunyai pengalaman dalam pentadbiran di KgBR
namun tidak berapa disukai oleh golongan muda
mungkin kerana kurangnya pergaulan diperingkat itu.
kurang dengan pergaulan antara kaum dan kuat dalam
politik kepartian.
golongan muda tidak memberi banyak respon bila
nama SATU disebut.

DUA. (65%)
Berumur 50 tahun
sihat tubuh badan
sederhana dalam agamanya
tegas dalam kepimpinan dan berpengalaman
dalam pentadbiran di dalam dan di KgBR sendiri.
hebat dalam sosial kerana peramahnya
namun segelintir sahaja menyukai beliau
mungkin kerana sikap tegas yang dibawa.
kurang pergaulan antara kaum.

TIGA. (98%)
Berumur 52 tahun
sihat tubuh badan
sentiasa ceria dalam kehidupannya
kuat agamanya berbanding dengan semua
sederhana dalam hidup dan mempunyai pengalaman
dalam pentadbiran di KgBR diperingkat pimpinan.
untuk pengetahuan semua
bila nama TIGA disebut ketika bancian dibuat
sokongan teramat dari kalangan mereka.
tua, muda, adik, kakak, omak, abah
cina, india
bahkan yang berlainan ideologi politik pun menyokong beliau
tinggi aura TIGA ni, semacam AUtraman pulak.

* Kgbr puas dalam menjalankan tugas bancian
bagi mencari calon Ketua Kampung yang baru dan
Kgbr berserta penduduk KgBR berharap jika inilah orang yang menjadi
Tok Ketua kami semua bersyukur dan akan sentiasa menyokong
apa jua program yang dijalankan.
dan andai Tuk Kamil (ADUN) terbaca blog ni, kgbr menganggap diri
sebagai wakil penduduk KgBR menjunjung bahawa inilah calon Tok Ketua Kami.
Tq.

20100512


Salam 2all,

Ni nak sambung cerita pasal
operasi pemutihan binatang ternakan.

Operasi akan dilakukan dimalam hari
dimana sepatutnya binatang ternakan
sepatutnya dikandangkan

Mana2 ternakan yang berkeliaran
bermula dari pukul 8 malam sehingga awal pagi
terutama ditempat tumpuan awam
akan diterjah dan ditangkap
oleh pakar yang dilantik khas

*kgbr berharap peraturan ini dipatuhi
oleh penternak, dan ini semua adalah untuk
kebaikan semua.

20100511

Salam 2all,

Ini haa....!
nak bagi peringat kepada empunya binatang ternakan
kok iyo pun jagolah elok2
hantar dalam kobun kek sanun banyak
bondo yang boleh mentedarah.

Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung
Kg Bukit Rokan.
telah menguatkuasakan larangan keatas binatang ternakan
dilepas bebas di dalam kawasan kampung
terutama di tempat tumpuan awam.

Larangan ini berkuatkuasa sertamerta.
Operasi pemutihan ini akan dijalankan
oleh pakar dalam bidang ternakan
dan diawasi oleh jawatankuasa yang dilantik
oleh pihak JKKK dan pihak Pejabat Felda.

Notis pemberitahuan telah pun dikeluarkan
dan segala permasalahan
akan dirujuk kepada jawatankuasa terbabit.

*kgbr harap tak do laee binatang ternakan
melilau tak tontu maso, dan kalau kono tangkap
sombolih yoo...buek bbq, panggil kengkawan
dari kg sebolah, belio2 situ ghoma buek bbq
tengok sini,
http://kampungbatangrokan.blogspot.com/2010/05/belia-bbq.html




20100509


Salam 2all,

kgbr nak bagi tau
Program Pengurusan Jenazah
telah selamat dengan jayanya.

Dianggarkan 60 jemaah telah hadir
tua dan muda turut serta
yang diuruskan oleh pihak masjid
diseliakan oleh penceramah jemputan.

Ustaz Mohd Yusuf Bin Hj Abd Hamid
bersama isteri, Ustazah Zaridah Binti Abd Ghani.

Program telah diadakan  2 sesi
sesi 1: Pengurusan jenazah (amali)
sesi 2: Mandi dan kapan (praktikal)

Tahniah kepada semua yang terlibat
semoga dimanfaatkan pengetahuan yang diperolehi.

jom kita tengok aksi diorang...

Sesi 1










Yg berbahagia Ustaz bersama imam 2


sesi 2






siap dengan senyuman
mati dalam iman...







Mandi biar bersih



model
patut diberi pujian
adik Nurul Izzati Fitriah Binti Md Rodzi
adik Mohamad Amirul Bin Mohamad Awi

20100507

Salam 2all,


Bersopan santun amalan kehidupan.


Perkataan sopan bermaksud beradab. Manakala santun bererti tahu tertib peraturan, halus budi pekerti, tahu adat, berbudi bahasa, baik akhlaknya, baik perangai dan kelakuan, tidak cabul, teratur dan rapi, mengikut peraturan.

Budaya sopan santun di kalangan masyarakat kita merupakan budaya yang diwarisi daripada ajaran dan asuhan nenek moyang. Ianya kekal hingga ke hari ini menjadi amalan cara hidup yang melambangkan identiti hidup bermasyarakat.


Di zaman kecanggihan teknologi ini, ramai yang sudah lupa akan budaya masyarakatnya terutama generasi muda kita. Budaya sopan santun dalam pergaulan, cara berpakaian, adab bertutur dengan orang tua tidak begitu diambil perhatian. Jika hal ini tidak diambil serius kemungkinan akan melahirkan generasi yang tidak tahu bersopan santun dan akan menimbulkan pelbagai masalah tatasusila, pergaulan dan sebagainya.


Masyarakat Melayu islam khasnya terkenal dengan budaya bersopan santun. Maka inilah yang mesti dikekalkan menjadi gaya hidup seharian. Justeru itu, semua pihak mestilah memainkan peranan dalam menyebarkan dan mengekalkan budaya berkenaan, terutamanya di kalangan generasi muda, kerana mereka inilah bakal pewaris generasi lama.


Pendidikan awal di rumah menjadi asas dalam menyalurkan didikan dan asuhan kepada anak-anak supaya mengenal erti sopan santun, contohnya ibu bapa mengajar anak-anak supaya memberi salam dan mencium tangan orang tua sebelum pergi ke mana-mana, membongkokkan badan sedikit ketika melintas di khalayak ramai, memakai pakaian dengan kemas dan sesuai tidak kira di dalam atau luar rumah, di sekolah atau ketika dalam majlis.


Pendidikan di rumah memainkan peranan penting dalan membentuk peribadi anak-anak supaya patuh bersopan santun.


Masyarakat umum juga hendaklah turut terlibat dalam memastikan budaya tersebut dapat diamalkan dalam setiap urusan baik di rumah, pejabat, jalan raya, di pusat membeli-belah dan sebagainya.


Jika budaya bersopan santun dapat dikekalkan dalam kehidupan seharian, insya-Allah kita akan dapat hidup dalam suasana yang aman dan bersatu padu.


Budaya bersopan santun merupakan lambang keperibadian orang melayu islam sejak dahulu hingga sekarang, maka sewajarnyalah ianya tetap dikekal dan diperkukuhkan lagi bagi menangkis budaya-budaya negatif yang sedang meracuni pemikiran dan tingkah laku terutama di kalangan generasi muda dan tua.

* kgbr dah lamo nampak anak muda di KgBR, ramai yang dah lupo diri.

20100503

Salam 2all,

Penduduk2 Kampung Bukit Rokan semua..
dan semua anak2 KgBR di luar negeri,
ni nak bagi tau...

Pejabat Daerah dan Tanah Tampin
bersama
pelbagai Jabatan Kerajaan dalam Daerah Tampin.

akan mengadakan
Majlis Mendengar Permasalahan Rakyat
yang akan diadakan pada ketetapan berikut :

Tarikh   : 6 Mei 2010 (Khamis)
Masa    : 2.30 petang
Tempat : Dewan Orang Ramai Kg (F) Bukit Rokan.

Tuan dan puan adalah dijemput hadir. 
Inilah masanya nak sampaikan pelbagai isu dan masalah setempat.
janganlah asyik berdebat kat kedai kopitiam je!.
yang kekadang tak jumpa noktah.

Juga
kgbr berharap janganlah yang hadir nanti
wakil saja dari agensi yang terlibat.
wajibkan ketua2 yang datang.
takut nanti
penduduk KgBR pun menghantar anak2 sekolah
menjadi wakil.

*kgbr akan hadir juga..
nak buat report.
InsyaAllah.

20100428




Salam 2all

Ni nak bagi tau
mana2 atau sesiapa yang berminat
dalam pengurusan jenazah
dari A - Z.

Biro Pendidikan Masjid Felda Kg Bukit Rokan
yang diketuai Iman Zul
bersama tenaga pengajar dari Jakim
akan mengadakan sessi pengurusan jenazah
pada tarikh :
9 Mei 2010
bersamaan hari ahad

Oleh itu dijemput
sesiapa yang berminat dari dalam dan luar negara
untuk bersama belajar mencari ilmu bagaimana
untuk menguruskan jenazah

Untuk maklumat lanjut
berhubunglah dengan Imam Zul
hp 019-6850640.

* kgbr akan hadir, InsyaAllah.

20100423

Salam 2all,


Keadaan musim sekarang di Kg Bukit Rokan dan sekitarnya
dari pagi, tengahari dan sampai petang
cuaca bukan main lagi
panas semacam
terik dan tak berangin
jika rumah tiada penghawa dingin
terasa duduk dalam oven! haha..


Suasana senja dan malam
pertukaran cuaca terjadi
hujan bagai nak rak...
mencurah curah
siap dengan petir sekali
itulah pasal
kompom cuti esok ( kata Bro Isa Stun )


Musim yang semacam inilah
penduduk Kg Bukit Rokan
yang rata2 motong gotah
konolah boringat sikit!
pandai2lah buek bajet
memang betul harga gotah tongah mahal
tapi kalau tak ado hasil?
hujan yoo momanjang?
bukan apo..
takut kalau tersasar, temonung jawab eee..


Mana2 anak perantau dari Kg Bukit Rokan
yang dah berjaya
kok terbacolah blog nih.. 
kgbr ingatkan, tolonglah jongok omak,abah dan adik beradik
yang ado di sini...
bertanyolah khabar
dan yang paling ponting ulur2lah....
jangan asyik kirim salam yo..


Pendapatan menoreh getah
banyak bergantung kepada keadaan semasa
yang pertama,
kono rajin
dan lobih kojo, banyaklah hasil eee...


Sobab tak berhasil tu..
Maleh
Hujan
Daun gotah meluruh
Gotah kono kobeh kek penyamun
Pokok dah dikira hukum tobang
dan memacam laeee...
yang kekadang memoningkan kepalo..


Sebab itulah dimasa menuai
kita kenalah buat simpanan sikit
masa kecemasan kita menanti tampa disedari.

tetapi dalam kantung kalau hari2 dikaut
pun habis jua!


Apo2 pun
posan imam zul...


Bersyukurlah kepada Ilahi
yang memberi kita nikmat dalam kehidupan
dan
segala apa yang terjadi ada hikmat disebaliknya.


* kgbr pun tongah sosak nih!..

20100422

PERANAN DAN TANGGUNGJAWAB SEMUA



Peranan dan tanggungjawab kita dari perkembangan sekeliling kini lebih menuntut kepada sikap pandangan dan sikap yang lebih fokus dan kreatif. Segalanya jika dirancang dengan teliti akan memberikan lebih kemudahan dalam melalui proses pembinaan keupayaan diri.

Keadaan dan keperluan semasa yang semakin maju dengan pelbagai perkembangan dan penemuan baru, ternyata kita semakin berdepan dengan kehendak yang memerlukan sikap dan ketegasan bertindak. Keupayaan yang ada perlu ditingkatkan dengan berterusan supaya berkembang ke arah yang lebih proaktif dan berdaya saing. Kemampuan yang ada, tidak boleh lagi terhad di dalam lingkungan kita sahaja, apa yang lebih penting ialah berani menerokai apa jua bidang dengan lebih meluas lagi.

Kita perlu membuktikan keupayaan untuk berperanan di arena antarabangsa. Namun ia perlu bermula dengan cara dan kemampuan menguatkan keupayaan agar ia tidak menjurus kepada fokus yang sehala dan tidak kreatif.

Kepelbagaian dan juga keserasian dalam menentukan hala tuju mestilah jelas dengan apa yang kita ingin capai dan perolehi. Inilah sebenarnya yang akan membantu dalam memenuhi kehendak dalam melebarkan keupayaan dan kekuatan diri.

Kini, semakin ramai yang melihat kemudahan dan perubahan sekeliling boleh dijadikan sebagai ruang kesempatan untuk melebarkan keupayaan. Kebolehan dan kecekapan perlu dikemas kini agar ia mampu selari dan bersaing dengan perubahan dan kehendak semasa yang berlaku.

Kita perlu insaf dan sedar betapa kehidupan yang kita lalui ini tidak boleh kita abaikan begitu sahaja. Kecuaian yang kita lakukan boleh sahaja mengakibatkan sesuatu yang tidak kita ingini berlaku, menerjah tanpa batas dan sempadannya.

Namun, ia tidak semestinya sebagai sekatan untuk menidakkan kita menggerakkan diri dalam membina kehidupan di alam maya dengan sebaiknya.

20100421

Besok 22 April 2010 bersamaan hari Khamis
9.30 pagi

Pusat Jalur Lebar Komuniti SKMM

akan dibuka
Yang ditempatkan di bangunan yang telah diubah suai
di perkarangan Masjid Kg Bukit Rokan.

Satu lagi kemudahan serba canggih yang disediakan untuk kemudahan
penduduk Kg Bukit Rokan dan yang berhampiran dengannya..
kgbr berharap sangat orang ramai terutama murid sekolah
ambillah peluang yang baik ini demi masa depan.

Dengar khabarnya
pendaftaran awal akan mendapat kemudahan dan keistimewaan.
Apa tunggu lagii....JOOM!

20100414

Pasal bolasepak

Kg Bukit Rokan sememangnya terkenal dengan
apa saja jenis sukan teras
jika ada pertandingan peringkat
kampung,
mukim,
daerah,
waima mana mana tempat yang sewaktu dengannya
pasti KgBR akan pulang dengan tangan berat
penuh dengan hadiah dan cendera hati.

Sukan seperti
bolasepak, bolajaring, bolatampar dan sepaktakraw.
4 sukan teras yang menjadi bualan peminat sekitar.
sebut saja KgBR
sudah pasti senak perut pasukan lain.

Baru2 ini KgBR
bersepakat untuk mencari bakat baru
yang seawal 5 dan 6 tahun
untuk mengantikan pemain yang sedia ada
bakal menjadi otai untuk10 tahun dari sekarang.
ha..ha..

Jom kita tengok gambar


bakal pemain Malaysia

hoben jang hoben!

3 kawal 1
tak de hal punya!

penyampaian hadiah
Datuk Mohd Kamil Bin Abdul Aziz


hadiah dan pemain
sama berat

Apa lagi!?
MAKAN.....MAKAN..

20100411

Hari yang ke 4
sebelum subuh hingga tengahari. pelajar UM
bersama sepenuhnya bersama mak /abah.
Dengar cerita ada yang korbankan ayam kampung buat rendang
woow! sedap tu...
sekarang upacara kejar mengejar nak tangkap ayam dah tak relevan lagi
almaklumlah ayam kampung dah stanby awal2 dalam reban. haha...

Ada juga mak/bapa bawak anak round kat pekan Bahau
shooping ke?
atau pekena nasi ayam Gemas yang terkenal tu..

Apa pun pengisian masa bersama
akan mengeratkan tali persaudaraan
kan....kan!

Petang
pukul 2.30, dah berkumpul kat dewan KGBR
ye lah! dah nak balik UM
ada sessi penyerahan kembali kepada pegawai KKBSKL

Adalah sikit gambar
diantara 36 keluarga
yang si snap olih jurugambar amatur

tak sangka tok ketua yang tegas
terselit jiwa sadis

tok ketua serah kembali
anak yang dibela selama
4 hari 3 malam

airmata ibu tunggal

suka dan duka

pinjam baju nak lap airmata

cik mc yang mengalahkan si aznil
dalam AF
buat orang sedeh!

ehh! imam
sempat buat pembasuh mulut


keluarga boss

bakal bilal

keluarga alang ca'ah

keluarga bro tapa

bro naza
keluarga yang paling sempoi


nak balik dah!

Semoga segala pengalaman dan kenangan
menjadi amalan dalam menempuh
hari2 yang mendatang
Selamat jalan dan jumpa lagi.